ANSK Logo negativ

Hummertur

Skrevet af: Peter Valler

Peter ville prøve at fange hummer til nytår, så vi fik stablet en hurtig tur på benene og der var hurtigt fuldt hus. 

Ved afgang kunne vi konstatere at der var piv koldt, og det havde ikke ændret sig da vi ankom til Rønbjerg, som det fremgår af billedet.

Der blev pebet lidt over kulden mens vi pakkede ud og Bjarke og Jeppe havde en større diskussion, hvor den løftede pegefinger blev brugt flittigt, mens Laurits ser skræmt i hans islandske strik af en inderdragt. Utroligt som de to kan skabe problemer.

På turen ud blev der pebet lidt mere og vi er glade for at vi lever i en tid med GPS for vi kunne intet andet se end tåge i alle retninger. Faktisk var der så lidt sigt at da tågen lettede troede Peter at vi var kommet fra det modsatte verdenshjørne end vi faktisk var.

Sigten i vandet var dog i den helt anden ende af skalaen. Der var i hvert fald 10 meter og vi kunne let se revet fra overfladen, og specielt en hvis dykker med orange finner kunne vi følge rundt på revet på lang afstand. Ikke meget Navy SEAL over det.

Kilde mente at det var på tide at få skiftet sædet på RIB'en, så han flåede lige beslaget i stykker med noget jeg husker som et hurtigt ninja rullefald, det var i hvert fald lige så elegangt som en søløve på land.

Vi endte med at besøge to rev og alle fik to gode og kolde dyk. Modsat hvordan det ser ud på billederne, var der rigtigt mange hummere, rejer og andet småfisk, så hvordan fotografen missed det på alle sine skud er mig en gåde.

Nå ja, vi fangede da også en enkelt hummer plus/minus.

Tak for endnu en god tur.

Hummertur

  • IMG 0184
    IMG 0184
  • IMG 0185
    IMG 0185
  • IMG 0186
    IMG 0186
  • IMG 0187
    IMG 0187
  • 129644250 371653917466049 8031159888722704326 n
    129644250 371653917466049 8031159888722704326 n
  • 129657501 136175588039349 6916736340105599527 n
    129657501 136175588039349 6916736340105599527 n
  • 129669508 380143809723534 1269536727147157931 n
    129669508 380143809723534 1269536727147157931 n
  • 129897664 377646850186217 3573906276091482982 n
    129897664 377646850186217 3573906276091482982 n
  • IMG 0184
  • IMG 0185
  • IMG 0186
  • IMG 0187
  • 129644250 371653917466049 8031159888722704326 n
  • 129657501 136175588039349 6916736340105599527 n
  • 129669508 380143809723534 1269536727147157931 n
  • 129897664 377646850186217 3573906276091482982 n
    • IMG 0184
    • IMG 0185
    • IMG 0186
    • IMG 0187
    • 129644250 371653917466049 8031159888722704326 n
    • 129657501 136175588039349 6916736340105599527 n
    • 129669508 380143809723534 1269536727147157931 n
    • 129897664 377646850186217 3573906276091482982 n
    {jcomments on}

    Kreidesee, Hemmoor

    Skrevet af: Peter Valler

    Turberetning af Søren Bokser

    Torsdag d. 22 oktober skulle 6 dykkere, Henrik, Peter, Allan, Daniel, Steffen og Søren have sejlet til Haugesund i Norge og afvikle dykkerturen, der blev aflyst i foråret. Men corona sitautionen var ikke blevet bedre siden foråret, så atter en gang måtte turen til Norge aflyses, og der måtte findes et alternativ dykkersted.

      

    Valget faldt på Kreidesee i Tyskland, som det bedste sted til årstiden og den noget usikre sitaution vi befinder os i. Det viste sig dog hurtigt at vi ikke var de eneste der havde fået denne brilliante ide med dykning i Kreidesee i den weekend da alle hytter var fuldt booket ved dykkerstedet. Men det lykkedes at få book en lejlighed ved dykkercenteret tæt på søen. Da indkvartering og tjek på opdatering på coronasitautionen var klaret, mødtes tirsdag aften i klubben og fik pakket traileren med alt grejet, som Henrik tog med hjem til Blendstrup natten over.

    Torsdag morgen mødtes alle på nær Henrik og Daniel hos Steffen og fik pakket alt maden og anden proviant ned i Allans bil, og så var der dømt safari kørsel mod grænsen inden myndighederne lukkede ned. Henrik og Daniel nåede først til grænsen og fik købt ind til turen i form af øl og vand, mens de resterende kørte over grænsen lidt senere og satte kursen mod det aftalte mødested, som i dette tilfælde var en restaurant ved navn "O´felder".

    Restautant O´felder var dog et lavpunkt af format, da det viste sig at være en lukket kro, der kunne have været en kulisse fra den danske film "Blinkende Lygter". Alternativet var en Burger King der blev indtaget i bedste western stil med mundbind der dækkede det meste af fjæset, og en blanding af engelsk og dårlig tysk.

    Efter et vel overstået måltid gik turen atter syd over, en hurtig sejlads over Elben og lidt ekstra kørsel, var vi fremme ved den lejede lejlighed og dykkersted.

    Så var det tid til indtjekning hos dykkerfatter, som foregik uden problemer. Traileren med grejet blev parkeret tæt på søen, og så var det tid til et par eftermiddagsdyk. Efter 2 gode dyk på et par timer sammenlagt var det blevet mørkt, og et par mand blev sendt i byen efter pizza, mens de resterende fik pakket traileren sammen. Så blev der spist pizza, drukket et par pilsnere og fortalt røverhistorier inden det var sengetid.

    Fredag og lørdag gik med masser af dykning, god mad tilberedt i lejligheden, samt øl og flere røverhistorier. De forskellige "seværdigheder" der er af dykkermål i søen omfatter blandt andet en glasfiber haj, en flyvemaskine, en nøgen manequindukke hvis bryster er blevet overgramset af ikke så få dykkere. Den måske bedste seværdighed er dog Der Rüttler broen med lastbilen og tragten til aflæsning af kridt, som blev dykket på mere end et par gange.

    Søndag morgen var det tid til at pakke sammen og få ryddet op i lejligheden, inden afgang til Danmark.
    Der blev dog tid til lidt spænding på vej hjemover, i form af en flok løsslupne køer der valgte at krydse vejen et ukendt sted i det Nordtyske.

    Vel ankommet til grænsen skulle der gøres lidt indkøb og spises burgermad, alt sammen i god ro og orden, og selvfølgelig iført mundbind. Turen over grænsen til Danmark forløb uden problemer og efter aflæsning af Daniel i Skanderborg, gik turen det sidste stykke til Nørresundby.

    Dette var også enden på en kanon dykkertur med masser af gode dyk, hygge og god mad. Tak for turen!

    {jcomments on}

    Kreidesee

    • IMG 1529
      IMG 1529
    • IMG 1538
      IMG 1538
    • IMG 1552
      IMG 1552
    • IMG 1563
      IMG 1563
    • IMG 1569
      IMG 1569
    • IMG 1591
      IMG 1591
    • IMG 1594
      IMG 1594
    • IMG 1598
      IMG 1598
    • IMG 1601
      IMG 1601
    • IMG 1604
      IMG 1604
    • IMG 1610
      IMG 1610
    • IMG 7190
      IMG 7190
    • IMG 7201
      IMG 7201
    • IMG 7207
      IMG 7207
    • IMG 7217
      IMG 7217
    • IMG 7220
      IMG 7220
    • IMG 7223
      IMG 7223
    • IMG 7237
      IMG 7237
    • IMG 7244
      IMG 7244
    • IMG 7250
      IMG 7250
    • IMG 7253
      IMG 7253
    • IMG 7255
      IMG 7255
    • IMG 7258
      IMG 7258
    • IMG 7277
      IMG 7277
    • IMG 20201022 122226
      IMG 20201022 122226
    • IMG 20201023 184410
      IMG 20201023 184410
    • IMG 20201025 092156
      IMG 20201025 092156
    • IMG 20201025 112213
      IMG 20201025 112213
    • img20201025 085640
      img20201025 085640
    • kreidesee meyer og hajen2
      kreidesee meyer og hajen2
    • kreidesee meyer spejlbillede
      kreidesee meyer spejlbillede
    • kreidesee steffen ved lastbilen m scooter
      kreidesee steffen ved lastbilen m scooter
    • P1060533
      P1060533
    • P1060560
      P1060560
    • ruttler skizzen
      ruttler skizzen
    • Screenshot 20201022 211111
      Screenshot 20201022 211111
    • IMG 1529
    • IMG 1538
    • IMG 1552
    • IMG 1563
    • IMG 1569
    • IMG 1591
    • IMG 1594
    • IMG 1598
    • IMG 1601
    • IMG 1604
    • IMG 1610
    • IMG 7190
    • IMG 7201
    • IMG 7207
    • IMG 7217
    • IMG 7220
    • IMG 7223
    • IMG 7237
    • IMG 7244
    • IMG 7250
    • IMG 7253
    • IMG 7255
    • IMG 7258
    • IMG 7277
    • IMG 20201022 122226
    • IMG 20201023 184410
    • IMG 20201025 092156
    • IMG 20201025 112213
    • img20201025 085640
    • kreidesee meyer og hajen2
    • kreidesee meyer spejlbillede
    • kreidesee steffen ved lastbilen m scooter
    • P1060533
    • P1060560
    • ruttler skizzen
    • Screenshot 20201022 211111
      • IMG 1529
      • IMG 1538
      • IMG 1552
      • IMG 1563
      • IMG 1569
      • IMG 1591
      • IMG 1594
      • IMG 1598
      • IMG 1601
      • IMG 1604
      • IMG 1610
      • IMG 7190
      • IMG 7201
      • IMG 7207
      • IMG 7217
      • IMG 7220
      • IMG 7223
      • IMG 7237
      • IMG 7244
      • IMG 7250
      • IMG 7253
      • IMG 7255
      • IMG 7258
      • IMG 7277
      • IMG 20201022 122226
      • IMG 20201023 184410
      • IMG 20201025 092156
      • IMG 20201025 112213
      • img20201025 085640
      • kreidesee meyer og hajen2
      • kreidesee meyer spejlbillede
      • kreidesee steffen ved lastbilen m scooter
      • P1060533
      • P1060560
      • ruttler skizzen
      • Screenshot 20201022 211111

      Norgestur - september 2020

      Skrevet af: Allan Meyer
      2 af klubbens medlemmer har været en tur i Norge, og Jeppe Puls har lavet følgende turberetning:
       
      Her er lige en lille tur beskrivelse af min sidste Norges tur. det var meningen at vi skulle rejse til Bergen søndag nat og så køre op og dykke Oldenburg ca. 3 timers kørsel fra Bergen, men da Norge lukkede landet ned lørdag pga. Corona ja så var vi nød til at lave en lidt panik beslutning, nemlig at rejse fredag og så sejle til Langesund da vi skulle være i Norge inden kl. 24:00 Fredag. vi var i land i Langesund kl. 13:30 Fredag og så gik køreturen mod Vadheim i Norge, ca 9 timers kørsel, vi kørte i ca 5 timer for så at finde et sted at overnatte da vi var meget trætte efter at havde pakket udstyr, lavet gasblandinder, og indkøb af mad til 9 dage. da vi fandt et passende sted at sove lavede vi en plan om at finde en hytte længere oppe så vi kunne være tæt på vraget Radbod som ligger på start 40 meter og ned til de 80 meter, vi var heldig at finde en hytte ca 15 minutters kørsel fra vraget og besluttede at tage to overnatninger der, og Hans ville prøve at dykke Albert janus som også ligger i dette område, dette dyk sprang jeg da over, da vi ikke vidste helt om der var bøje på ellers var det en for lang svømmetur for mig som ikke har scooter. Hans havde et fantastisk dyk på vraget. mandag pakkede vi ned og forlod hyggen og satte kurs mod vores prima hytte som havde en god beliggenhed, Ca 40 min kørsel til Oldenburg og 1 time kørsel op til Helga og Aquila som ligger i midt Gulen. vi havde 3 lange dyk på Oldenburg tirsdag og onsdag, og gjorde bilerne klar til midt Gulen til om Torsdagen så vi kunne køre tidligt torsdag morgen. Vi fik 2 lange dyk på vragende og fik lov at spise middag inde i hytten ved ole petter som har 2 hytter som ligger lige ud til vandet hvor man kan svømme/scooter ud til vragende, også fantastiske dyk men ikke den bedste sigt desværre. Fredag blev der dykket Oldenburg igen, igen længe dyk med ca 120 minutters run time der blev fundet diverse ting på dykket, et gammelt rusten gevær som i kan se på billederne ? og der var blæksprutte på decostoppet til at underholde os.
      lørdag blev bilerne pakket igen og vi satte kurs mod Bergen for at komme hjem ca 4 timers kørsel, vi fejrede den gode tur på færgen med lidt øl ? og vi ankom til Hirtshals kl 8:00 søndag morgen. alt i alt en rigtig god tur med fantastiske oplevelser og til billige penge.
       
      Turdeltagere: Jeppe Puls og Hans Graver

       

       

      Norge september 2020

      • 120349080 3757749357570003 8374191542782111005 n
        120349080 3757749357570003 8374191542782111005 n
      • 120372316 3757749544236651 2158131117516040724 n
        120372316 3757749544236651 2158131117516040724 n
      • 120391179 3757676914243914 9139895785673745379 o
        120391179 3757676914243914 9139895785673745379 o
      • 120396970 3757676337577305 8542734924087809681 o
        120396970 3757676337577305 8542734924087809681 o
      • 120442392 3757677087577230 3871866129941757634 o
        120442392 3757677087577230 3871866129941757634 o
      • 120452853 3757675850910687 4217472595179673018 o
        120452853 3757675850910687 4217472595179673018 o
      • 120465293 3757676917577247 8411547107057819552 o
        120465293 3757676917577247 8411547107057819552 o
      • 120508605 3757675840910688 7586543594652765909 o
        120508605 3757675840910688 7586543594652765909 o
      • 120553443 3757676304243975 1610991838371599801 o
        120553443 3757676304243975 1610991838371599801 o
      • 120554897 3757749497569989 535114832514683678 n
        120554897 3757749497569989 535114832514683678 n
      • 120556403 3757749440903328 6987637315986911119 n
        120556403 3757749440903328 6987637315986911119 n
      • 120560357 3757772724234333 2362873627097044391 o
        120560357 3757772724234333 2362873627097044391 o
      • 120601817 3757676577577281 3502810538242822734 o
        120601817 3757676577577281 3502810538242822734 o
      • 120602727 3757676324243973 3347989604346820967 o
        120602727 3757676324243973 3347989604346820967 o
      • 120349080 3757749357570003 8374191542782111005 n
      • 120372316 3757749544236651 2158131117516040724 n
      • 120391179 3757676914243914 9139895785673745379 o
      • 120396970 3757676337577305 8542734924087809681 o
      • 120442392 3757677087577230 3871866129941757634 o
      • 120452853 3757675850910687 4217472595179673018 o
      • 120465293 3757676917577247 8411547107057819552 o
      • 120508605 3757675840910688 7586543594652765909 o
      • 120553443 3757676304243975 1610991838371599801 o
      • 120554897 3757749497569989 535114832514683678 n
      • 120556403 3757749440903328 6987637315986911119 n
      • 120560357 3757772724234333 2362873627097044391 o
      • 120601817 3757676577577281 3502810538242822734 o
      • 120602727 3757676324243973 3347989604346820967 o
        • 120349080 3757749357570003 8374191542782111005 n
        • 120372316 3757749544236651 2158131117516040724 n
        • 120391179 3757676914243914 9139895785673745379 o
        • 120396970 3757676337577305 8542734924087809681 o
        • 120442392 3757677087577230 3871866129941757634 o
        • 120452853 3757675850910687 4217472595179673018 o
        • 120465293 3757676917577247 8411547107057819552 o
        • 120508605 3757675840910688 7586543594652765909 o
        • 120553443 3757676304243975 1610991838371599801 o
        • 120554897 3757749497569989 535114832514683678 n
        • 120556403 3757749440903328 6987637315986911119 n
        • 120560357 3757772724234333 2362873627097044391 o
        • 120601817 3757676577577281 3502810538242822734 o
        • 120602727 3757676324243973 3347989604346820967 o

        Pinsetur med Lappen III

        Skrevet af: Rasmus Jones Eienfeldt

        Pinsetur 2020

        20200608 162244711 iOS

        Dag 1

        Efter en længe ventet udmelding fra vores statsminister og Formand i klubben kunne vi drage afsted med Lappedykkeren på Pinsetur til Anholt.

        Vi var 7 mand stærk, der entrerede ombord torsdag eftermiddag med håb om, at vorherre ville vise sig fra den bedste side mht. vejret. Enhver tvivl blev gjort til skamme, da det viste sig at blive den bedste Pinse i lang tid med stille vand og høj sol.

        Læs mere: Pinsetur med Lappen III

        Dykkertur til ubåden U-406

        Skrevet af: Henrik Kildegaard

        Onsdag d. 20 maj skulle en lille gruppe dykkere fra klubben have været på dykker-tur til Haugesund i Norge, men grundet corona situationen blev turen aflyst. Så det var seks nedtrykte dykkere der måtte se efter et alternativ, for dykkes det skulle der, nu da der var en lang weekend i vente. I dagene op til Kr. Himmelfartsdag blev vejret studeret nøje, og valget faldt på vestkysten, da DMI meldte svag vind torsdag. Der blev booket overnatning i Vesløs, en kort køretur fra Hanstholm.

        Onsdag aften efter spisetid mødtes vi i klubben for at pakke båd, trailer og diverse grej. Der blev provianteret og humøret var højt, da der var udsigt til en vindstille torsdag på Vesterhavet. Efter endt pakning m.m. gik turen mod det lejede hus i Vesløs.

        Efter et par kilometer uden for Brovst måtte der gøres holdt, da bådtraileren havde problemer med et overophedet hjul eller en bremse der lugtede fælt. En halv times pause eller lign. blev det til, så var karavanen på farten igen. Uden yderligere problemer ankom selskabet til Vesløs og indfandt sig i det lejede hus. Så var det også blevet tid til en kold øl eller to inden sengetid, hvor snakken gik lystig og det blev afsløret at næste dags dykning gik til ubåden U406.

        Tidlig op torsdag morgen, hvor morgenmaden blev indtaget og madpakkerne smurt. Så var det ellers bare afsted mod dagens dykkermål. På havnen i Hanstholm var der selvfølgelig mange lokale fritidsfiskere m.m. der havde fået samme idé med en lille sejltur på havet.

        Efter lidt venten ved slæbestedet fik vi båden i vandet og kom i gang med at samle udstyr m.m. Så var det endelig afgang mod U406, og forventningerne var særdeles høje da kun en enkelt af deltagerne havde dykket på vraget før.

        Der var næsten spejlblank vand og ingen vind, og ca. 20 sømil senere var vi på stedet. Vraget blev skudt og anker smidt i vandet, så skulle der dykkes.

        U406 er en ubåd der sank under bugsering fra Helsinki til Liverpool. Heldigvis sank den tættere på den danske vestkyst end Liverpool, England. Vraget ligger på bagbord side på ca. 26 meter vand og er særdeles godt bevaret, dog er der nogen der har fjernet ubådens skruer.

        Efter 2 dyk pr. mand gik turen tilbage mod Hanstholm. Nu var der knap så spejlblankt vand, men det betød intet efter 2 særdeles vellykkede dyk på et vrag som dette.

        Vel ankommet til havn fik vi båd og grej samlet sammen. Så var det bare afsted mod huset i Vesløs, hvor der skulle fyldes flasker og spises pizza.

        Fredag morgen var vejret ikke dykkervenligt, men vi håbede på en lille chance for et dyk om formiddagen på et vrag ca. 3 sømil uden for havnen i Hirtshals. Det skulle dog snart vise sig at den chance ikke var noget at skrive hjem om, så det blev besluttet at opgive. Nu var vi jo kommet for at dykke, så der blev taget en rask beslutning for et dyk ud for molen. Den gamle mole er skredet i havet af uvisse årsager, og alle de store betonklodser ligger nu under overfladen og er et godt sted at dykke på lavt vand. Sigten var god, næsten 10 meter visse steder. Der blevet fanget en del krabber der måtte aflevere kløerne til nogle af dagens dykkere. Efter endt dykning gik turen tilbage mod havnen, og nu viste Vesterhavet sig fra sin, ikke så pæne side, idet der var blæst op så skumsprøjt stod ind over båden. Tilbage i havnen var der fyldt godt op med både og joller der ikke skulle på havet, grundet vejret. Efter endt nedpakning af båd og grej gik turen tilbage mod Nørresundby, hvor deltagerne skiltes efter et par dage med god dykning og samvær. Deltagere på turen var: Peter Valler, Steffen Frahm, Daniel Rømer, Henrik Kildegaard, Allan Meyer og Søren Kristensen.

        Film fra u-båds turen

        Turberetning Djursland 2019

        Skrevet af: Steffen Frahm

        For et par uger siden var seks NSK dykkere afsted på den næsten årlige tur til Djursland. Vi mødtes i klubben fredag eftermiddag, klar på et par hyggelige dykkerdage i det østjyske. Efter den obligatoriske omgang roden med trailerens lysanlæg – som denne gang viste sig at være bilens skyld – kom vi afsted. Det viste sig hurtigt at vi så småt er ved at være en gruppe midaldrende mænd, når man ikke engang kan køre fra Aalborg til Grenaa uden tissepause. J

        I Grenaa låner vi dykkerklubben Plasks klubhus, som ligger i Grenaa havn så vores RIB kan ligge lige uden for klubhuset hvilket gør forholdene perfekte. Daniel mødte os i klubhuset og vi fik hurtigt pakket ud og kom på plads.

        Bjarke havde stået for indkøb af mad til turen, men aftalen var at vi alle havde spist aftensmad fredag inden vi tog hjemmefra. Dog var vi så sultne efter ankomst at vi sendte stafet afsted til den gyldne måge efter forsyninger. Den blev skyllet ned med en passende mængde øl og så i seng.

        Tidligere var Djursland turen kendt som en UV-jagttur men med nye EU regler, måtte det reduceres til fiskestang som Jonas stod for med et udvalg af forfang osv. Men det viste sig at være mere effektivt end at skyde fiskene… who knew?

        Lørdag morgen stod vi tidligt op (HA!) – og så gik turen ellers mod dagens første dykkermål. Der var høj solskin, og temmelig fladt vand, så humøret var højt (hos de fleste…). Dagens første dyk var vraget Prammen. Fin sigt og kun lidt strøm, så vi fik de tre dykkerhold overstået ret effektivt. Vi dykkede Valler/Rømer, Bjarke/MC og Jonas/Steffen. Efter en kort sejltur var vi klar til dagens andet mål Jørgen Strøm, her var sigten endnu bedre og det må nok siges at være dagens bedste vragdyk, da der stadig var en del detaljer at se, både udenfor og ’indenfor’. Dagens tredje vrag var Felicia, et efterhånden MEGET nedbrudt vrag, og primært kun med småliv omkring, men også et fint dyk fordi sollyset og den fine sigt gjorde det til et rigtig godt dyk. Dagens sidste dyk blev på meget lavt vand ved Hornæs fyr – og i masser af strøm. De fleste af os havde ikke meget luft tilbage til dette dyk, så der blev trænet lidt SMB opsætning, da de færreste kom tilbage til ankertovet. Men fire dyk på én dag var slet ikke værst, især ikke når man medregner den fine sigt, høj sol, lunt vand, det smukke landskab og det gode selskab.

        Derefter gik turen tilbage til klubhuset, hvor de fangede fisk blev renset og filteret, flaskerne blev fyldt og aftensmaden blev tilberedt. Dagens ret var, nærmest som foreskrevet i NSKs vedtægter, rigelige mængder rødt kød med hvad der hører sig til. Og så brillerede Bjarke med en fantastisk dessert - et-eller-andet med skildpaddeis og masser af alkohol, himmelsk! Derefter lidt flere røverhistorier og så i seng.

        Om søndagen tog vi os sammen og kom ret faktisk hurtigt afsted så vi alle kunne nå at få lavet to dyk, inden turen gik hjemad. Da vi sejlede ud blev vi mødt af ret tæt tåge som bare blev tættere som vi sejlede ud. Så vi blev enige at ændre planerne til vrag som lå lidt tættere på kysten. Første vrag blev Nona, et vrag som også er meget nedbrudt men der var rigtig god sigt og masser af lys. Selvom vraget var nedbrudt var det stadig muligt at fornemme detaljerne og livet var rigtig fint. Så undertegnede fik skudt løs med kameraet (se galleri). Turens sidste vrag blev på Ida, en mindre fiskekutter, hvor sigten var den ringeste på hele turen, men til gengæld var der store stimer af fisk som stod på vraget. Vraget er det absolut nyeste af de vi fik dykket, så overbygning osv. er stadig fuldt intakt. Jonas sprang dette dyk over, så andet hold blev et tremandshold med Bjarke, MC og Steffen. Så vi kunne hurtigt få sat kursen tilbage mod havn og komme hjemad. 6 rigtige fine dyk på halvanden dag, slet ikke så ringe.

        Undervejs på hele turen var der masser af brandmænd i vandet, så vi en hyppig diskussion i RIB’en var hvad den bedste lindring nu var. Det skal siges at trods noget ubehag, var der ingen der valgte at forsøge sig med P-ventilernes indhold som smertelindring. Undertegnede har bestemt at der nok skal medbringes lidt eddike i dry-bag’en på fremtidige efterårsdyk.

        Tak for en rigtig fed tur!

        Deltagerne var: Valler, Rømer, Jonas, Bjarke, MC, Steffen.

        Djursland 2019

        • P1060440
          P1060440
        • P1060437
          P1060437
        • P1060441
          P1060441
        • P1060443
          P1060443
        • P1060447
          P1060447
        • P9219234
          P9219234
        • P9219237
          P9219237
        • P9219240
          P9219240
        • P9219241
          P9219241
        • P9219242
          P9219242
        • P9219248
          P9219248
        • P9219249
          P9219249
        • P9219251
          P9219251
        • P9219256
          P9219256
        • P9219261
          P9219261
        • P9219263
          P9219263
        • P9219264
          P9219264
        • P9219272
          P9219272
        • P9219273
          P9219273
        • P9219283
          P9219283
        • P9229289
          P9229289
        • P9229290
          P9229290
        • P9229291
          P9229291
        • P9229293
          P9229293
        • P9229295
          P9229295
        • P9229297
          P9229297
        • P9229299
          P9229299
        • P9229305
          P9229305
        • P9229308
          P9229308
        • P9229312
          P9229312
        • P9229315
          P9229315
        • P9229320
          P9229320
        • P9229330
          P9229330
        • P9229334
          P9229334
        • P9229349
          P9229349
        • P9229359
          P9229359
        • P9229360
          P9229360
        • P9229364
          P9229364
        • P9229366
          P9229366
        • P9229372
          P9229372
        • P9229373
          P9229373
        • P1060396
          P1060396
        • IMG 20190920 203050
          IMG 20190920 203050
        • IMG 20190920 203122
          IMG 20190920 203122
        • IMG 20190925 173858
          IMG 20190925 173858
        • P1060401
          P1060401
        • P1060407
          P1060407
        • P1060417
          P1060417
        • P1060423
          P1060423
        • P1060430
          P1060430
        • P1060435
          P1060435
        • P1060436
          P1060436
        • P1060440
        • P1060437
        • P1060441
        • P1060443
        • P1060447
        • P9219234
        • P9219237
        • P9219240
        • P9219241
        • P9219242
        • P9219248
        • P9219249
        • P9219251
        • P9219256
        • P9219261
        • P9219263
        • P9219264
        • P9219272
        • P9219273
        • P9219283
        • P9229289
        • P9229290
        • P9229291
        • P9229293
        • P9229295
        • P9229297
        • P9229299
        • P9229305
        • P9229308
        • P9229312
        • P9229315
        • P9229320
        • P9229330
        • P9229334
        • P9229349
        • P9229359
        • P9229360
        • P9229364
        • P9229366
        • P9229372
        • P9229373
        • P1060396
        • IMG 20190920 203050
        • IMG 20190920 203122
        • IMG 20190925 173858
        • P1060401
        • P1060407
        • P1060417
        • P1060423
        • P1060430
        • P1060435
        • P1060436
          • P1060440
          • P1060437
          • P1060441
          • P1060443
          • P1060447
          • P9219234
          • P9219237
          • P9219240
          • P9219241
          • P9219242
          • P9219248
          • P9219249
          • P9219251
          • P9219256
          • P9219261
          • P9219263
          • P9219264
          • P9219272
          • P9219273
          • P9219283
          • P9229289
          • P9229290
          • P9229291
          • P9229293
          • P9229295
          • P9229297
          • P9229299
          • P9229305
          • P9229308
          • P9229312
          • P9229315
          • P9229320
          • P9229330
          • P9229334
          • P9229349
          • P9229359
          • P9229360
          • P9229364
          • P9229366
          • P9229372
          • P9229373
          • P1060396
          • IMG 20190920 203050
          • IMG 20190920 203122
          • IMG 20190925 173858
          • P1060401
          • P1060407
          • P1060417
          • P1060423
          • P1060430
          • P1060435
          • P1060436

          1. Turberetning fra Rødehavet Sept. 2019
          2. Hummertur til Livø Sept 19
          3. Ålands Vragparadis
          4. Tirsdagsdyk i Lindholm Søpark

          Side 7 ud af 18

          • 2
          • 3
          • 4
          • 5
          • 6
          • 7
          • 8
          • 9
          • 10
          • 11
          • Nyheder
          • Kalender
          • Klubben
            • Bestyrelse og udvalg
            • Kontaktinformation
            • Uddannelse
            • Bliv medlem
            • Båd og materiel
            • Hus og lokaler
            • Historien
          • Galleri
            • Video
          • Aktiviteter
            • Turberetninger
            • UV-Rugby
            • Svømmehalstider
            • Snorkeldykning
            • UV-Jagt
            • Regler og takster for materiel

          Kommende aktiviteter

          fre Nov 07 @15:13 - 23:59
          Lån af udstyr til TDI kursus
          tir Nov 11 @19:00 - 21:00
          Klubaften
          tir Nov 18 @19:00 - 21:00
          Klubaften
          tir Nov 25 @19:00 - 21:00
          Klubaften
          tir dec 02 @19:00 - 21:00
          Klubaften

          facebook ansk

          Login

          • Glemt din adgangskode?
          • Glemt dit brugernavn?
          • Registrer

          ansklogoblaa