Der var lagt op til en tur til "hvad der er bedst" allerede 2. Januar. Og kl. 0800 var der 5 friske dykkerer der stod klar i klubhuset til at sutderer vejrkort, strømkort samt vragguide.
Vi blev enige om at vi ville drage til Vestkysten og se om vi kunne dykke på et vrag eller to. Så kursen belv sat mod Hirtshals.  Et Letvandsvrag ingen havde dykket på før blev udgangspunktet, det lå tæt på land, så det var oplagt på en dag som denne.

Desværre skulle det vise sig at vraget ikke lå til at finde på den kendte position, så alternativt drog vi 4 SM ud for at se om vi kunne lokaliseret vraget "navigator"  Vi havde forventet roligt vand, og det havde vi som sådan også, men store dønninger rullede konstant fra NW så det var ikke den nemmeste opgave at finde. Men det lykkedes os at finde det, og få ankeret ned.
Peter V og Søren T, gik som de første ned på vraget, og i mellemtiden kunne vi andre nyde stilheden og den friske luft. Det skulle dog vise sig at de store dønninger fik indvirkning på Bjarke og Peter C som begge måtte mærke nytårsmenuerne komme tættetere på overfladen.  
Da vi havde fået de to første dykkerer tilbage ombord, var Peters C tilstand desværre ikke forbedret, så det var kun Kilde og Bjarke der gjorde klar til næste dyk. Kilde i vandet først, efterfulgt af Bjarke, der dog lige besluttede sig for at smage en ekstra gang på nytårs menuen, inden vi lukkede luften ud af vores vinger, og langsomt gled ned i stilheden på 18 M dybde. 

Da vi er på bunden mærker vi en let strøm og begynder det egentlige dyk på vraget. Sigten er maks 2 M så ikke optimal når man tænker vestkysten, men nok til vi kan se og genkende de ting der er tilbage på vraget. Navigator er en damper der blev bygget i 1900 som forliste 15 Juli 1935, årsagen til at skibet sank var at det sprang læk og pumperne kunne ikke holde skibet flydende. Skibet var på vej fra Newcastle til Kalundborg med kul, Der var 16 mand ombord som alle overlevede. 
Når man i dag dykker på skibet vil man oplevet et vrag der er totalt ødelagt, dette skyldes at da skibet stod på bunden rakte masterne et par meter over vandet og man anså det som farligt at have det liggende for den øvrige skibstrafik. Derfor valgte man at bortspærnge det. 
Når man i dag dykker på skibet er det eneste "hele" tilbage kedlen som rejser sig som en mur på skibet. Agten ses der flere små rum hvor der står fisk i. Det er ikke muligt at penetrereskibet, men et ganske hyggeligt dyk når man nu er på disse kanter.
Vi fik desværre ikke billeder under overfladen da sigten var så ringe, men begge hold havde et godt lille dyk på små 40 minutter. Vejeret var superfint, men dønningerne gjorde at det ikke var muligt at udføre et dyk to denne dag. Vel ankommet tilbage til klubben igen kl. 1500 kunne vi trods søsyge og midlmådigt dyk blive enige om at det trods alt havde været en hyggelig dag, og hvor tit er det man dykker på vestkysten 2 Januar :-)
med på turen var.
Søren T, Peter V, Peter C, Bjarke & Kilde

Turberretning.. Kilde